rädd och nervös...

Just nu i denna jobbiga period är jag rädd och nervös över att inte klara av att gå igenom den.
Rädslan känner jag av hela tiden. Men det var inte förs nu jag kände av den på rktigt.
Jag blir så nervös då. Livet är som en ber och dal bana för alla, men liksom jag har aldrig
varit med om någt mer pirr i hela kroppen. Man vet ju inte hur man kommer att känna
när man väl är påväg neråt. Eller i uppåt. Det märker man då. Samma sak känner jag nu.
Men det finns ju alltid en uppgån igen. Men man vet aldrig när den kommer. Och sen när
man väl är där uppe vet man inte när nästa väg neråt kommer tillbaka. Man är bara så insatt
i nuet. Man kan inte tänka på hur känslan kommer att vara när en förändring sker.
Och det är det som skrämmer mig mest. Man vill ju alltid vara på toppen av allt och leva
livet glad och lycklig. Men sen när "stupet" ner kommer då. Vad gör man då? Man har ju inte
tänkt/förberätt sig hur man ska arbeta uppåt igen.

Just nu vet jag inte om jag är där uppe eller där nere. Jag måste vara i mitten av allt!
Kommer det att gå uppåt eller neråt?
Jag vet inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0